کد قالب کانون صفر تا صد روانشناسی اسلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 234
بازدید دیروز : 719
بازدید هفته : 8027
بازدید ماه : 13286
بازدید کل : 21955
تعداد مطالب : 2936
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 13 شهريور 1403

روانشناسی اسلامی

روانشناسی اسلامی می‌کوشد با استفاده از منابع قرآنی و فلسفی، روح و ذهن انسان را ارتقاء دهد.

روانشناسی اسلامی به‌عنوان علمی که به بررسی  فعالیت‌های ذهنی و رفتار انسان می‌پردازد، موردتوجه قرار گرفته است. به‌طورکلی اسلام به ارزش و اهمیت روانشناسی به‌عنوان یکی از رشته‌های علوم نوین توجه دارد و برای داشتن زندگی موفق و سالم بر توجه به وضعیت روانی انسان تأکید دارد.

در قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) به موضوعاتی مانند مهارت‌های ارتباطی، ارزش‌های انسانی، توانایی‌های شناختی، مشکلات روانی و روش‌های مقابله با آنها اشاره شده است. ازاین‌رو، در نظر اسلام روانشناسی به‌عنوان یکی از علومی که به توانایی‌های انسان در مقابله با مشکلات روحی و حل آنها کمک می‌کند، موردتوجه ویژه قرار گرفته است. برای آشنایی با روانشناسی اسلامی حتماً با دلتامگ همراه باشید.

روانشناسی اسلامی چیست؟

روان‌شناسی اسلامی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که بر اساس مبانی و مفاهیم دین اسلام به مطالعه و درمان روان انسان می‌پردازد. روانشناسی اسلامی می‌کوشد با استفاده از منابع قرآنی، حدیثی، فلسفی و عرفانی، نظریه‌ها و روش‌هایی را برای شناخت، رشد و ارتقای روح، حکمت و اخلاق انسان ارائه دهد. روانشناسی اسلامی نیز به بررسی تأثیرات دین و معنویت بر سلامت روحی و جسمی انسان می‌پردازد.

روانشناسی اسلامی گرایش‌های مختلفی دارد که بسته به دیدگاه و رویکرد محققین ممکن است تفاوت‌های نظری و عملی داشته باشد. برخی از گرایش‌های روانشناسی اسلامی عبارتند از:

روانشناسی عقلانی _معرفت گرایانه

روانشناسی عمل‌گرایانه

روانشناسی تطبیقی

روانشناسی عرفانی

روانشناسی قرآن

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روانشناسی
برچسب‌ها: روانشناسی